Vad betyder pengar?

Idag är det tretton månader sen planet mot Cypern lyfte, vi gav oss av en råkall vårdag och både barn och vuxna var uppskruvade till max. Barnen på grund av resfeber, spänning och glädje och dom vuxna på grund av resfeber, oro för att barnen skulle få oss att nödlanda i Danmark samt nervositet över att glömma nåt av dom på Landvetter.
Veckan i Fig Tree Bay var ju helt enastående och nu när resekatalogerna dimper ned med jämna mellanrum blir jag helt vild av reshunger, jag som förr inte brytt mig så mycket om charter eller solresor plöjer nätet dagligen i jakten på restresor men med tanke på vårt ekonomiskt instabila läge lär det väl bara bli en tur till Lilla Edet på sin höjd...

I fredags satt vi ute i goda vänners lag, vi firade en födelsedag med grill och öl, och kom då att skvallra om ett par grannar. Det är nämligen så att ett par som bott i sin tvåa i flera år plötsligt blåst ut hela lägenheten, typ bara lämnat betongen i alla rum, och nu börjat totalrenovera, det är byggjobbare som kommer och går hela dagarna och det bärs in massa stora kartonger, vitvaror och möbler. Dessutom bor inte paret i lägenheten under själva renoveringen, av förklarliga skäl, och vi diskuterade vilt om dom vunnit pengar. Kanske bodde dom på hotell under tiden? För inte kan man väl bo hos vänner eller föräldrar så länge? Och varför gör man annars om precis allt i hela lägenheten, hur har man råd? En stund senare rullade en sprallans ny BMW jeep in på gården och paret hoppade ut, öppnade bakluckan och började lasta in kartonger i dyr-möbel-storlek. Våra nyfikna kärringögon spärrades upp och diskussionen tog ny fart, oj oj oj! Ny bil också?! Undrar hur mycket pengar det var? Kanske miljoner? Kanske hundra miljoner?!
Listan över mina önskningar om jag vann myclet pengar kan göras hur lång som helst, men antagligen är man aldrig lyckligare än man gör sig. Vad säger att jag skulle ha ett bättre liv om jag kunde beställa vilken resa jag ville åt min familj? Eller köra världens dyraste bil? Slippa gå till jobbet? Inte behöva kämpa för en enda sak under resten av livet?
Vad är dina tre högsta önskningar? Skulle mer pengar på kontot göra det enklare att uppnå dom och skulle dom i så fall vara värda lika mycket för dig?

Kommentarer
Postat av: Moster C

1. Att min makes GRAVA tinnitus samt diskbråck försvann.

2. Att jordklotet inte var så förstört av utsläpp och gifter.

3. Att ingen av oss någonsin skulle behöva jobba för att få ihop pengar till att försörja sig. Alltså kunna studera ELLER jobba ELLER göra något annat kul bara FÖR ATT MAN VILL.



Man kan faktiskt köpa sig frisk till viss del. Man köper sig privat och då oftast bättre läkarvård och slipper bli utskälld av landstingsläkare för att man upptar deras tid. Jaaaa, pengar skulle vara väldigt mycket värt!!!!!

2009-04-20 @ 07:31:40
Postat av: JennyPenny

Ja mer pengar gör onekligen livet enklare på många plan. Önskar bara att det inte var så...

2009-04-21 @ 22:14:32
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback