Inga mer barn!

Klockan 04:08 imorse vaknade jag (för femtioelfte gången) av Vildas väsande stämma;

"Jaaaaack! Jaaack!! Vakna! Ska vi se på TV?"
Prinsen vaknade såklart och vevade i luften framför sig för att undkomma spotlightsen hon tänt i taket, "va? TV? Nu?" Jag stapplade in helt vansinnig, hon hade hållt igång i stort sett hela natten och jag hade inte fått sova många minuter när tv-idén dök upp, "men gå och lägg dig för jävelen!! Nu måste du sova, Jack ska till skolan imorn, låt honom vara!" 
Men Vilda tänkte inte sova, nädå, det var minsann barnprogram på tv och det skulle hon se, jag förklarade mycket pedagogiskt att om hon inte gick och la sig på stuberten skulle jag kasta ut henne på gården och pressade ner henne i sängen. Sen klampade jag ilsket in och la mig, blundade, andades och... kände att jag var iakttagen. Mycket riktigt, bredvid min säng står en trumpen enmetare och informerar om att hon faktiskt inte kunde sova, hon ville sova mellan oss. 
Resten av natten låg jag på en tjugo centimeter smal remsa med en kokande kamin bakom ryggen, men jag fick i alla fall sova fyra timmar. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej fy fan!!!! Skjut ungen på fläcken.... ;)

2009-04-15 @ 21:33:28
Postat av: Kusse Idah

HAHAHAHA!!! dina ungar e försköna!!

Har inte faster Majja hävdat att "man får för sina synder" ;-)

2009-04-15 @ 23:21:46
Postat av: Moster C

Det är omöjligt att fungera ett längre tag utan att få sova ordentligt. Bara ångesten inför att nästa natt kommer att bli likadan är hemsk. Finns det inte någon person inom BVC´s personalkår som kan hjälpa er att bryta situationen. Varför har hon så litet sömnbehov? För jag antar att du inte låter henne sova middag. Jag menar INTE att ni ska droga henne, men det finns säkert proffessionella råd och tips på vad som kan just BRYTA MÖNSTRET. Bristen på sömn gör dig varken glad på jobbet eller hemma.

2009-04-16 @ 11:02:08
Postat av: JennyPenny

Vildas sömnbehov är helt klart mindre än dom flesta barns men dom senaste nätterna har hon dessutom varit vimmelkantig av feber och ont i halsen så att hon varit uppe mycket är inte så konstigt.

Nu den sista tiden har det faktiskt funkat rätt bra med sömnen, peppar peppar, men ända sen hon var liten har hon varit ett barn som helt enkelt inte behövt så mycket sömn. Sen har ju vi bara Prinsen att jämföra med som sovit tretton-fjorton timmar/natt sen fyra månaders ålder och fortfarande sover sig igenom ett världskrig så när vi fick ett barn som nöjer sig med åtta-nio timmar blev vi såklart chockade.

2009-04-16 @ 22:14:06
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Tack och amen. Det är så det är. Räcker ju bara att se på oss vuxna och hur sömnbehovet ser ut där. Det är ju så olika så olika. Jag har förlikats med tanken att Måns bara har ett mindre sömnbehov än en del andra och så är det. Lillan är ju en direkt blåkopia av honom i andra avseenden, så varför inte i detta ;)?



Nä, nu ska jag nog själv gå och lägga mig apropå sömnbehov!!!! Klockan är 01!

2009-04-17 @ 01:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback