En very important kurs

Martin är just nu very busy. Han håller på med en kurs i kriminologi och går runt och svänger sig med ord som inte godkänns av stavningskontrollen, typ "inkapacitera" och "situationell", och frågar massa konstiga saker. Vilket brott är det värsta jag kan tänka mig till exempel?
Livet som studenthustru är förstås lite enklare nu eftersom jag slipper stå ut med alla "vi har lärt oss ett nytt grepp idag, nu får du va demonstrant. Men gör lite mer motstånd då!" men då pratar han i alla fall med mig. Som det är nu hör man bara knapprandet på datorn och bläddrandet bland sidorna i världens tjockaste böcker, ibland med undantaget av en överstrykningspenna som glider över nån viktig rad.
Jag är åter förpassad till garderoben och den gamla harven, laptopen ska tydligen användas av ägaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback