Är detta ett resultat av inflationen?

En sak jag länge funderat över och förhoppningsvis kan få svar på så snart Martin är klar med polishögskolan; varför smyger alltid polisen runt med ficklampa? Jag menar, om jag kom till en brottsplats och ska säkra spår från gärningsmannen så skulle jag hellre blåsa på med strålkastare, bygglampor eller i alla fall en simpel taklampa men det verkar jag vara ensam om. Polisen tycker tydligen det är bättre med en pytteliten ficklampa som man måste veva runt med för att få nån helhet, helst ska man också hitta ett avslitet hårstrå som man kan belysa från sidan med sin lilla lampa.
Jag har ju hört om neddragningar och kris i ekonomin men nånstans måste man väl ändå dra gränsen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback