Vem är du? Vem är jag?

Häromdan kom inbjudan till den där klassåterträffen jag berättade om, ska väl villigt erkänna att jag åtminstone var liite nyfiken på vart alla bodde nuförtiden så jag öppnade den och försökte minnas ansikten. Nästan alla bodde såklart kvar i lilla Trollhättan men ett par hade lyckats ta sig härifrån och hamnat både i Göteborg och Stockholm. Det var ju givetvis en av pluggisarna och så en av tjejerna jag avskydde mest, genast började missunsamheten gnaga i mig men så besinnade jag mig och insåg att bara för att en människa bor i Sveriges miserabla huvudstad så behöver den inte vara känd/ lyckad/ rik eller bo på slottet. Det kunde mycket väl vara så att han eller hon levde på gatan och käkade skräp, sålde sex och hade skitiga kläder. Det är ju liksom sånt man inte vet.
Det konstiga med den här inbjudan var att det fanns flera namn jag aldrig hört förr, inte så att nån gift sig och bytt efternamn utan förnamn jag inte hört talas om. Vilka är dom? Vet vi det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback