"Att komma förberedd till ett möte är som att komma med en extra person"

Mycket kloka ord från min kära man. Imorgon är det ju dags, årets tornerspel ska gå av stapeln klockan 13:30 och det är vinna eller försvinna som gäller. Som ni säkert förstår ska jag ha möte med skatan, hennes chef och min chef.
Jag har förberett mig med att skriva ner alla idiotiska saker hon sagt, förstås kan man inte minnas alla dumheter som hoppar ur munnen på henne men jag har försökt så gott det går. Jag har också gjort en lista på alla sysslor vi undersköterskor gör DAGLIGEN på Gullvivan, en hel del kan jag säga, så både sjuksköterskan och cheferna kan få se hur mycket vi faktiskt gör. Eftersom jag ändå var inne på det här med listor så har jag också gjort en kopia på vår städ-och duschlista och antecknat hur lång tid det tar med varje syssla och hur lång tid varje boende tar, lite för att illustrera vad jag gör på dagarna. Frågan är väl vad skatan gör, mer än sliter på röven i skrivbordsstolen? Kanske får jag svaret imorn?
Jag har fått ett peptalk av pappa, han avskyr ju att prata i telefon men ikväll lyckades jag trollbinda honom i hela tretton minuter och tjugofyra sekunder, han sa faktiskt en hel del bra, typ; "prata inte för mycket", "behåll lugnet" och "var saklig."  Ska försöka komma ihåg detta imorn när blodtrycket rusar och jag skakar av ilska. Kanske skulle jag sitta helt tyst och bara svara på tilltal, lite med rädda ögon som om hon skulle ha hotat mig? Jag får öva lite framför spegeln.
Det allra värsta är att hon struttar runt på jobbet som om inget har hänt, som om det inte bekommer henne det minsta att 95% av personalen tycker att hon är en jävla hagga och inget hellre vill än se henne sluta. Även om hon nu inte tycker att hon gjort nåt fel så kan man väl i alla fall tillstå att en jävligt jobbig sak har inträffat och säga nåt i stil med "du, vad tråkigt det blev i fredags" men inte ett ord har yttrats.
En bra sak hade varit om hon helt tappar förståndet imorn och bara tokskriker så som hon gjorde på mig, då hade dom ju fått se hennes riktiga jag, jag får väl göra fula grimaser i smyg och sen bara "va? Jag?! Skulle jag... det var det värsta!"

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ja jag skulle väl säga som vår kloka far; alltså försök behålla lugnet. Ju mer hon går på och ju mer lugnt du verkar, desto mer hysterisk verkar hon vara. Behåll lugnet (så gott det nu går), försök vara saklig. Det bevisar bara hur fullständigt idiotisk hon verkar. Uttryck som "... om du låter mig tala till punkt..." (när hon avbryter), är väldigt gångbart och tillplattande har jag märkt. Låt henne tala till punkt när hon behöver det, men var noga med att du också ska få göra det. Det borde cheferna lösa åt er eftersom situationen nu är så infekterad, men i fall de inte gör det och hela situationen löper amok till slut bör du styra upp det med ren mötesdisciplin.



Det går bra ska du se, bryt inte ihop bara. Håll fast vid dina argument:

1) att hon har gått över gränsen alldeles för många gånger

2) hon är fullständigt osaklig och går till personangrepp = inte ok

3) SÄTT PÅ INSPELNINGEN

4) Fasthåll vid att du tänker anmäla det för mobbing på arbetsplats. INTE ATT DU TÄNKER ÖVERVÄGA, utan GÖR DET BARA.



Sist men inte minst vill jag bara påminna dig om att vi Danielsons (eller Holmgren som jag numer heter... ;) inte låter oss köras med i något avseende. No way. Du skulle se dem som vågar det med mig på jobbet, jäklar vad de bedrar sig. Och det gäller dig med, det rinner precis samma obstinata blod i dig som i mig och du behöver bara en puff i ändan så växer självförtroendet´. Jag tror på dig och att du har rätt och att du fixar detta. Visa henne att nu räcker det tamejfan. Man gör inte vad som helst, varken med dig eller med någon annan för den delen heller.



Älskar dig, ring mig när det är klart.





2008-10-21 @ 22:39:53
Postat av: JennyPenny

Tack min älskade! Tänk att jag omger mig med så kloka människor!

Ja, obstinat är verkligen rätta ordet och jag som alltid fått Ågren i sista stund och sagt nåt i stil med "äsch då, det löser sig" vill bara vrida nacken av tanten! Jag har inte minsta Ågren och känner mig inte ens lite mjuk gällande mötet, hon ska fanimej inte gå runt och tro att hon kan göra hur som helst. Som sagt; nu jävlar är det krig.

Samla trupperna!

Puss och kram!

2008-10-21 @ 22:59:02
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: kussen Idah

JAG HÅLLER PÅ DIG!!!!

Det här fixar du..

Kramar!

2008-10-21 @ 23:11:45
Postat av: Jenny

Jag håller på dig Jenny! Kram!!

2008-10-22 @ 12:57:38
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: Sara

Hejja dej Jenny jag håller på dej. Har åxo problem på jobbet just nu och det är jobbigt, Känns lixom inge bra då. Som sagt lycka till jag ska tänka på dej. Tyvärr så är jag en sådan som håller käfften och tar emot bara, Önskar jag kunde säga mer vad jag tycker och tänker.

Kram från oss i skövde

2008-10-22 @ 13:15:18
URL: http://mjolistassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback