Mår illa, magen ras och skiter slem

Jaha, då var det dags igen då. Årets magsjuka står för dörren. Har redan träffat flera som drabbats, en del med sjuka barn och en del som varit sjuka själva så snart ligger man väl där och spyr igen.
Minns med fasa hur det var i maj strax innan vår efterlängtade Cypernresa, och är inte så jättesugen på en repris. Jag har alltid sagt, hemska jag, att "hellre barnen än jag" just för att dom oftast inte mått så dåligt mellan spysessionerna men nu måste jag nog ta tillbaka det påståendet, Prinsen har verkligen blivit riktigt sjuk dom senaste gångerna vi drabbats och med tanke på hur det gick just i maj så ligger jag nog helst själv.
När jag känner nåt sånt här i antågande brukar jag alltid förbereda med att toktvätta så man inte får så in i helvete med tvätt när alla sängkläder ska tas efteråt. köpa hem mat som är lättspydd till exempel blåbärssoppa, vitt bröd och glass. Jag brukar städa överallt så man inte ligger och tänker att man egentligen skulle behövt damma utan kan skissa på testamentet i lugn och ro och det allra sista jag gör innan jag går och lägger mig om det är en såndär kväll när magen är i halsen är att göra fri lejd till toa, det vore ju hemskt om man skulle spy sig i näven bara för att tvättbaljan står mitt för toadörren. Prinsen var akut spynödig en gång för länge sen, då skrek han på väg till toa "jag svalde det en gång!!" vilket säkert inte var så kul för det pratar han om än idag när nån spyr.
Fram med hinken bara, jag är redo!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt med news från en annan closet :)



Vad snyggt det blev i sovrummet! Gissar att ni trivs mycket bättre nu.

2008-11-12 @ 11:12:14
URL: http://jollysvardagsrum.blogspot.com/
Postat av: Lajsa.net

=) =) =)

2008-11-12 @ 21:05:19
URL: http://lajsa.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback