Årets mamma 2008

Ja som ni ser kan ju numera stoltsera med titeln "Årets mamma 2008", inte illa va? Hela eftermiddagen har jag krävt att bli tilltalad med "ni" eller "ers höghet" och jag har börjat kolla över hur många jag ska anställa till att göra alla tarvliga saker som inte klär min titel.
Det började med ett telefonsamtal;

*Hej det är Carina från Etage!" (stort köpcenter i stan, reds. anm.)

Jävlar, nu har jag fångats på bild i en övervakningskamera under nån av mina stöldturnéer.

"Ööh, hej?"
"Jo det är så att du har blivit nominerad till Årets mamma och vi har valt dig som en av tre vinnare! Du ska bli stylad med nya kläder, skor, smink och hår och så ingår en hyrbil!"

Tystnad

"Va?"
"Ja det är ju ett jättefint pris, allt som allt värt över 7000 kronor!"

Tystnad

"Har jag? Är det ett skämt?"
"Nej, du ska få komma till oss imorn för ett fotorepotage i tidningen Etage som en "före-artikel" och sen blir det själva "efteråt" på scenen lördagen den 24 maj. Då kommer Lotta Engberg också och sjunger!"

Förstår ni? Jag, som bara klippt mig en gång på ett helt år, som inte ens köper nya trosor till mig själv, som aldrig pysslar om min kropp på nåt vis, skulle få allt det här! Jag gick på moln.
I fem minuter.
Den 24 maj är jag på Cypern, jag kan absolut inte vara med på scen med Lotta Engberg. Jag ringde upp Carina och berättade den sorgliga nyheten, hon blev också besviken och sa att det ju var mig dom ville ha (märks att dom aldrig träffat mig) men att det tyvärr inte gick att ändra, dom skulle bli tvugna att dra en ny vinnare. Men ett tröstpris av nån form skulle jag få, hon skulle återkomma.
Även om jag missar hela den stora vinsten och allt skoj som skulle hända så har jag i alla fall blivit nominerad och vunnit, det är ju nästan lika roligt!
Kajsa och Lotta bräkte avundsjukt att dom inte ens varit nominerade och därför kunde jag ju inte mött nåt stort motstånd men jag lever ändå på min titel länge. Prinsen frågade mig om jag skulle vara världens bästa mamma hela livet nu, jag kramade honom och sa ja. I alla fall tills nästa år.
Nu undrar jag bara vad tröstpriset är, kanske ett halvt kilo kaffe och Euroshoppers partypåse med lättsaltade chips?

Kommentarer
Postat av: taurus

Fyfan vad surt!!!!! Det är ju som att vinna fem mille på lotto och sedan märka att man glömt lämna in kupongen.

Hoppas Cypern blir bra, för och matcha detta!

2008-05-12 @ 22:56:44
Postat av: Angelica

Alltså bara det att DU vann är ju pris nog!!! Jag hade varit megastolt!!! Det är du verklgien värd!!!!
All my love....

2008-05-13 @ 12:20:59
URL: http://murklanoangelicas.blogg.se
Postat av: Syster Yster

Låter ju verkligen helt fantastiskt! Jag förstår den förvånade tystnaden! "Vafalls, vad menas? Ett skämt?"

Apropå Årets Mamma, ska vi se till att bli Årets Fru och kanske gå med på våra mäns önskan om att inte sova i Göteborg natten till den stora flygturen?

2008-05-13 @ 15:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback