Vanvård

Idag har jag och Martin vunnit pris, en förstaplats i SM i "Hur man missköter sina barn på bästa sätt." Vi hoppas också på en fet check och blommor men kanske är det att ta i.
Det började väl med att barnen vägrade lunchen, ingen katastrof i sig men när Martin sen klockan fyra föreslog en snabb sväng till Överby innan middagen borde vi förstått att saker och ting skulle gå åt skogen.
Vilda sprang runt som en tok inne i affärerna, välte en klädsnurra inne på Kappahl, ramlade på huvudet och grät hejdlöst i flera minuter, provade alla pumps hon kunde hitta inne på Skopunkten och fick sen bäras ut gallskrikandes i "pinneformation". Klockan sju när affärerna stängde var både jag och martin genomsvettiga, barnen utpumpade och alla fyra hade ett blodsocker på -15.
Ångesten över att vi gapat och skällt på våra små änglar hängde över oss som en stor grå filt, dom hade ju faktiskt bara ätit frukost och ett äpple på hela dagen.
Varenda gång det blir sådär fel så tänker jag "imorgon ska allt bli bra, då ska jag ha allt tålamod i världen, jag ska inte bli arg och inte skälla ut dom." och så söker jag liksom tröst i den tanken. Det där som surrar i bakhuvudet om att man är världen sämsta mamma och så opedagogisk så det borde vara olagligt slår jag bort och försöker istället skylla ifrån mig på alla möjliga saker.
Det är likadant dom där morgnarna jag skällt ut barnen på väg till dagis, när jag väl pussat hejdå och åkt en liten bit så lugnar allt ner sig och jag ångrar mig jättemycket men då är det ju försent. Så sitter jag där i bilen och förebrår mig för att jag är en så kass mamma och tänker att jag måste skärpa mig.
Man kan ju undra när jag ska göra det bara, när jag ska sluta sitta med ågren och bli den där bästa mamman.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men älskling, så där är det för alla föräldrar och du tillhör def en av de bästa så släpp ångesten nu. Man måste skälla, det är en del av att uppfostra barn. Det ska vara en jämn balans mellan ris o ros och jag vet att du är mer än bra på att ge ros så slappna av!!
Puss o ses om en stund

2008-03-20 @ 07:29:24
URL: http://murklanoangelicas.blogg.se
Postat av: taurus

Hej! Jag vet hur det kan vara. Men nuförtiden har de ett rum där man kan lämna barnen en stund medan man handdlar. Bra för vuxna och bra för barnen som kan leka och rita under tiden. Med personal.

Hoppas det går bättre nästa gång.

2008-03-21 @ 10:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback