Snarkarkvart

Nu har det hänt igen, jag har hamnat i en såndär "homestyling-svacka". Allt här hemma är fel, allt är gammalt, allt är fult och slitet och jag går och gnäller hela tiden. I min fantasi har jag stylat alla rum flera gånger redan men så är det den där lilla bagatellen stålar.
Martin går ju på studielån nu, vilket för övrigt är helt sjuk! Man får inte låna hur mycket som helst, man får inte jobba för mycket och man får absolut inte missa några ynka poäng, jag undrar bara; är det inte ett lån? Kan inte jag själv få bestämma hur mycket jag vill låna, det ska ju liksom ändå tillbaka?
Åter till problemet; mitt nedgånga hem. När vi flyttade in så fanns det bara ett par hundra i fonden eftersom dom tidigare ägarna lagt in stengolv, vi använde dom slantarna till lite tapeter och nu finns där ca 700:-. Tanken var att rädda vårt sexliv undan en säker död i Emil-rummet men nu har jag kommit på bättre tankar; vi ska för en gångs skull färdigställa ett påbörjat projekt och köpa golvlister för pengarna. Vardagsrummet tapetserades ju för lite mer än ett år sen och det vore väl fint om vi kunde få klart det, den kritvita tapeten har ju redan lagt sig till med en gigantisk fettfläck (en liten orange barnhand) men innan nåt mer händer så hade jag velat se det i färdigt skick.
Sen har jag hört rykten gå om att en Ullaredsresa är på gång, om jag gömmer lite snygga inredningssaker under barnens sommarkläder kanske jag kan göra hallbänken fin också...

Kommentarer
Postat av: justmystica

Haha, vi har samma problem! *fnissar* När jag och Tommy började vänta Natti så bodde vi i min lilla etta på 28 kvd med kokplatta. När vi flyttade in i våran trea så panikhandlade vi massa nytt. Bland annat en klippan soffa (jag hade en stor ful bumlig sak) och den soffan har gjort mer än sitt kan jag lova. Tror du man kan handla en soffa på ullared och gömma den under lite kläder? ;)

2008-03-29 @ 21:49:50
URL: http://cancermamma.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Det kan man säkert, bara man köper tillräckligt mycket kläder! Problemet är väl när man ska packa ner den i en gul kasse, hahaha!

2008-03-29 @ 22:02:41
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: taurus

Ja du får nog vänta med inredningen till Ni har råd. Spara förs o handla sedan du vet......en brand spruta kanske vore en bra investering i Ert fall :)

Angående din djupt politiskt färgade blogg kan jag bara konstatera att Vänstersvängar alltid är farliga. Hellre Blåklintar, Fyrklövrar och i vissa fall vitsippor och M än att jag tar in rosor, nejlikor o maskrosor i buketten :)

Ha det ....

2008-04-02 @ 00:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback