"Det är inte på riktigt, det är inte på riktigt..."

Hittade en pocketbok i vårt personalrum, en deckare som heter "Berätta inte för någon" av Harlan Coben, den verkade jättespännande och jag packade genast ner den i väskan. Jag är ju förstås extremt mörkrädd och om vi till exempel sett en läskig film på kvällen så vågar jag inte gå upp och kissa eller gå in till barnen om dom vaknar på natten så en deckare kanske verkar lite dumt, men ärligt talat; hur läskigt kan det vara?
Rätt läskigt.
Jag vågar knappt blunda efter vissa kapitel och en del nätter har jag fått sova med lampan tänd. I vanliga fall blir jag jättetrött när jag ligger i sängen och läser, kan knappt avsluta en sida innan ögonen glider ihop, men nu är jag klarvaken med ögon som tefat och jag får ont i magen när jag måste vända blad och fortsätta läsa, vem vet vilka hemskheter som gömmer sig där?
Ändå måste jag fortsätta, måste få veta vad som hänt och varför, så det är med hjärtat i halsgropen jag går till sängs varje kväll.

Kommentarer
Postat av: AnnaSara

Åh--
Här kommer tips från en före detta mörkrädd!
Läs allt av Sylvia Browne-- det är ett amerikanskt medium, som skrivit en massa böcker. Det är väldigt sliskamerikanskt, men lite intressant, och min mörkrädsla är som bortblåst.
Hon förklarar fenomen efter fenomen...urspännande!
Lycka till!
WHoouaaaaaaaaaaaaa

2008-03-28 @ 09:13:16
URL: http://ihuvudetpatjata.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vad du gör, se inte the Grudge! Och absolut inte tvåan.

2008-03-28 @ 16:22:10
URL: http://jollysvardagsrum.blogspot.com/
Postat av: Lilla tjocka jag

Jag såg filmen härom dagen. Tänkte att nu när du läser boken så kan det ju vara kul att se filmen. Hade totalt glömt av vad som hände så det var väldigt spännande. Filmen var hur invecklad som helst så se inte den!
Puss

2008-03-28 @ 21:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback