Härliga semesterperiod

Alltså dessa jävla sommarvikarier! Jag blir så asförbannad att jag nästan svimmar, var är det för idioter egentligen? Förra året hade vi ett par riktiga spån, bland annat en kille som tog sin rast i vanlig ordning vid halv femtiden och sen beslöt sig för att helt enkelt inte komma tillbaka. Bara sådär, vi letade en stund i huset men insåg rätt omgående att han var förlorad. Jag såg honom på stan för en vecka sen och övervägde en minut om jag skulle gå fram och örfila upp honom och sen fråga om hans rast var slut snart.
Idag skulle det komma en tjej vid fyra, hon har redan tidigare i år visat att hon är en stor no-show och att lita på henne är ungefär lika stabilt som att luta sig mot ett duschdraperi, men vad ska man göra? Äldrevården är liksom inte top ten på sommarjobbarnas önskelistor, snarare "bättre än att hungra ihjäl" så vi får ta vad som bjuds.
Jag väntade och väntade, ringde henne hem, inget svar, väntade, ringde bemanningen som skickat henne, väntade...
Efter en halvtimma ringde bemanningen och sa att hon nyss hört av sig till dom, hon kunde inte komma.
??? Va?
Nä, hon hade tydligen kommit på att hon var akut sjuk och "kanske kunde få magsjuka" så hon kunde inte komma. Tur att hon kom på det en halvtimma efter arbetstidens start. Och så snällt att hon hörde av sig! Måste vara vänliga veckan.
Lyckligtvis blev jag räddad efter att ha jobbat ensam i nästan två timmar men det kunde precis lika gärna blivit så att jag fått jobba ensam hela kvällen, hon som kom till mig var nämligen sist på listan att ringa och hade dessutom jobbat hela helgen. Då hade jag fått äran att göra allt jobb själv och vården hade blivit under all kritik. Precis som kommunen vill ha det.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är sannerligen inget toppjobb "vi" undersköterskor har. Nu har jag ju iofs bytt arbetsmarknad helt... Men jag vet precis hur det var, och saknar det inte heller. Vilken tur att vi förresten är helt ofelbara, och med en gång visste hur allt låg till... hihi Fast vi har alltid dykt upp på jobbet i alla fall. Hälsa Trollhättan!

2008-07-01 @ 11:13:49
Postat av: Syster Yster

Helt otroligt bedrövligt! Fattar inte att våra politiker inte greppar samband här: taskiga arbetstider, inga pengar att lägga på vårdtagarna och låg lön för er som sliter med att få denna cirkus att gå runt. En blind ser ju varför ingen vill jobba så!

2008-07-05 @ 09:50:40
Postat av: taurus

ler Jävla tur att jag har semester. Det spånet får ni ju ta er ett jävla snack med. Antar att Ni underrättat chefinnan....

2008-07-05 @ 10:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback