En dröm som aldrig slår in

Imorgon kunde mitt liv ha förändrats. Allt kunde blivit annorlunda, bättre, roligare och det kunde blivit mitt stora break.
Kunde ha blivit.
Det var ju så att i november så sökte jag tjänstledigt från Gullvivan, det gällde fyra veckor under semestern i juli (åtta månader senare), för att jag fått sommarjobb på BB/ förlossningen. Jag hade tänkt jobba hela min semester och sen fortsätta dom resterande fyra veckorna av sommarperioden med hjälp av tjänstledigheten men det  gick absolut inte för sig. Det skulle inte gå att ordna folk och det skulle bli så jobbigt så, att det fanns ÅTTA månader att lösa det på var ovesäntligt och detta vansinnestilltag skulle inte komma på fråga.
Jag blev såklart skitbesviken men tänkte inte ge upp min dröm för det, jag fortsatte hålla kontakt med avdelningsföreståndaren och fick idag nys om att det behövdes folk även på 34:an - den avdelning där dom sjuka barnen hamnar - så jag kastade mig på telefonen. Jodå, det behövdes folk, men det fanns tyvärr inte någon som kunde ta tid och lära upp mig, varför ringde jag inte tidigare??
Det hade ju knappast hjälpt förklarade jag men chefen där ville absolut att jag skulle höra av mig efter semestern. Av en ren slump fick jag sen för mig att ringa BB igen, man vet ju aldrig.
Jag var välkommen upp imorgon klockan 13.
Jättekul, eller hur?
Problemet är bara att jag aldrig i livet kommer få lov att gå som timanställd hos en annan arbetsgivare! Inte en chans att Diktaturen tillåter det, särskilt med tanke på vad som brukar hända efter tjänstledigt; man kommer aldrig mer tillbaka.
hela min livsdröm går om intet imorgon när min chef ringer och berättar vilka regler som minsann gäller på Område 1, att det är uteslutet att jag skulle kunna jobba några ynka timmar med det jag vill helst av allt.
Min enda chans
att komma ifrån äldrevården, där jag jobbat i över tio år, är att säga upp mig och be en stilla bön att mina eventuella timmar på BB kan försörja mig, Martin och barnen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ring mig i morgon.....så fort du ser detta...

2008-06-17 @ 23:52:06
URL: http://mialii.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men gud vad nyfiken jag blir på vad Maria ska säga... Ring mig när du ringt henne... Ha, ha!!

Jag, Oliver & Mattheo håller alla fingrar och tår för att det ska gå bra idag!!!! Love you!!!!

2008-06-18 @ 10:36:27
URL: http://murklanoangelicas.blogg.se/
Postat av: kurren

Har de rätt att neka dig att ta ett extra jobb? Låter skumt isf. Det är väl bara att söka och köra på när du inte har äldreboendet till att börja med och sen säga upp dig där =) Har du väl fått in en fot så...

Kör på!

2008-06-18 @ 17:48:39
Postat av: JennyPenny

Nej, det är väl inte olagligt att ha flera arbetsgivare så länge jobben inte stör varandra. Men jag vill ju helst gå ner i tid på Gullvivan och jobba mer på BB och det är det jag tror är stört omöjligt.

2008-06-22 @ 21:12:11
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback