Jag får ta femton kronor på kortet och resten i mynt. Och så har jag Ica-kort

Igår  när jag var och handlade så blev det sådär konstigt, ni vet när man har rätt mycket grejer i vagnen och den bakom bara ska ha nåra liter mjölk och en ost. Då måste man vara hänsynsfull och släppa fram den personen så man inte sinkar nån som "ju bara ska det och det", att jag sen har en tid att passa eller helt enkelt inte har lust att köa längre än nödvändigt verkar ovidkommande och man får menande blickar på vagnen. När man sen lastat upp tvåtusen saker med streckkoden åt rätt håll och lägger den där "nästa kund"-pinnen så suckas det högt och dom lägger ilsket upp sina två-tre varor som åker efter mitt berg likt ett litet släp.
Men hur ska man göra då? Måste man alltid släppa fram den bakom? Ibland har det blivit så att jag släppt fram både en och två personer bakom och så kommer minihandlare nummer tre och ler sådär "ojdå vad du ska storhandla! Ja, själv ska jag bara ha ett paket plåster..." men va fan! Jag har ju redan stått i kö själv i tio minuter och sen släppt fram två personer, ska jag aldrig komma hem? Handla ordentligt för helvete! Och sluta le!


Kommentarer
Postat av: taurus

Börja med att säga till affären att de borde ha en servicekassa för alla som handlar fem varor eller mindre. Sedan behöver man inte alltid släppa fram andra. De få skylla sig själva att de inte skyndade sig mer så att de kom före. Sedan kan man säga till kassörskan att hon får ringa efter mer personal som kan öppna extrakassan. Det finns i de flesta butiker ngn som är avsatt att vara jour vid hög belastning......personligen tycker jag att man inte skll behöva säga till detta.....det borde de se själva.

2008-07-17 @ 17:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback