Storebror vill ha pengar

Jag bara frågar; tv-licensen? Vad i hela friden ska vi med den till? Det är väl bara statens snåla sätt att håva in pengar för nåt man inte vill ha. Som en bluffaktura ungefär, man ska betala massa pengar för nåt man aldrig beställt och som visar sig var ett enda stort ingenting.
Tittar man på tv-tablån för TV 2 klockan åtta och framåt en lördagskväll så ser den ut ungefär så här;

*Veckans konsert, repris från igår
*Plogen, oxen och ladan, en bondes liv på trettiotalet
*Helgmålsbön, från Otterbäckens kyrka med Ove Kota
*Språka på hokuspokuska
*Äggen och hönorna, en extisensiell debatt mellan den ryske författaren Vdrmskij Klmtghsrlor och Pia Stolpe

Vad händer? Är det detta jag betalar flera hundra för varje kvartal? Rena skämtet! Nej, tacka vet jag dom reklamfinansierade kanalerna. Det är lite som den där reklamen på radion, hon som vill köpa en papegoja och får en katt på köpet, om jag inte vill se på tvåans pissutbud eller höra P4 väst's katastrofalt kassa sändningar så måste jag ändå pröjsa eftersom jag har en tv-sändare. Ja, gud förbjude att jag skulle smygkolla på "Plogen, oxen och ladan" det vore riktigt illa.

Kommentarer
Postat av: lilla linda

jag håller helt med !!!

2008-01-27 @ 17:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback