Hårdbantning

Det enda jag kan tänka på i detta löjliga väder är den stundande resan till Cypern, familjen Svenson, mamma, pappa, Syster och hennes familj ska få njuta av solen en vecka i maj på ett lyxigt all-inclusviehotell. Det kommer antagligen att bli så att jag, mamma, Martin och Björn (Systers man) ligger vid poolkanten med paraplydrinkar och blir berusade medan pappa och Syster åker på oändliga sightseeings i den stekheta solen och eftersom hotellet inte har en Bamseklubb kommer vi checka in barnen i en såndär safetybox så vi kan få lite lugn och ro.
Jag har redan nu börjat skissa på en lista över livsnödvändig packning, än så länge står det;

*Nya coola vagnen
*Pamela
(för att göra en lång historia nästan lika lång; Pamela är vår babywatcher och då kan man lätt dra paralellen till "Baywatch" eller "Babewatch" som en del sa och givetvis måste vi då döpa vår  barnvaktsapparat till Pamela efter Pamela Andersson. Martin blir alltid lika glad när han får "sätta på Pamela".)
*Batterier till Pamela

Förra veckan kom både H&M-katalogen och Ellos-katalogen och då var jag såklart tvungen att göra en lång lista på kläder jag skulle beställa till barnen, jag såg framför mig mina två brunbrända pepparkaksungar springa runt på stranden i solen, glada och harmoniska och kryssade för fullt i katalogerna. I verkligheten kommer dom vara kritvita eftersom dom självklart brås på mig och Martin (=världens vitaste människor) och dom kommer antagligen slåss på stranden, försöka dränka varandra och kasta sand i ögonen på folk som solar alltmedan jag ligger full, fet och vit på en solstol oförmögen att ta mig upp.
För att undvika i alla fall en eller två av ovanstående så har jag idag varit och tränat, jag svettades på crosstrainern mer än nånsin och visualiserade Den Nya Jenny gåendes på stranden, vältränad och slank och det kändes inte helt oöverstigligt att jag skulle kunna gå ner femtio kg på fem månader. Visst kommer jag få göra en del uppoffringar men det får det väl vara värt.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Darling, glöm inte losec i fall våra små älsklingar skulle bryta sig ur safetyboxen. Förresten är din svåger lika rastlös som vår far, så vi blir nog 3 i bilen om du var hand om Månstret. Vi MÅSTE skaffa pass till måns å lillan i tid! Är ditt in ordnung?

2008-01-07 @ 23:09:35
Postat av: MiaLii

50 kg är väl inget, you go girl! Jag hejjar på dig på gymmet nästa gång =)

2008-01-08 @ 02:55:12
Postat av: Jenny

I form av van reseledare så vill jag redan nu påpeka att dryckerna på ert all-inclusive hotell är lokala!!!! Gissa om jag jag fått många klagomål på just spriten!!! Vill oxå meddela att all-inclusive paketen skiljer sig från hotell till hotell... *ler*

2008-01-08 @ 11:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback