CED = Compulsive Eating Disorder

Jag är lessen att behöva säga det såhär men... min son har tyvärr förväxlats på bb. Med en fisk. Han skulle egentligen levt sitt liv som gädda på Vänerns botten tillsammans med mamma gädda och pappa gädda.
Orsaken till att jag nu upptäckt detta fruktansvärda misstag är att Prinsen inte kan sluta äta, finns det mat kvar på bordet så slukar han det även om han är så mätt att han har ont i magen, han skulle utan problem kunna äta ihjäl sig. Dom senaste veckorna har vi förstått att detta lätt kan bli ett problem lite längre fram och därför börjat säga nej till påfyllning, nej till allt fikabröd och godis och vi dricker bara vatten eller mjölk till maten. Vi rationalliserar så han får en lagom portion från början och därmed inte behöver ta om, det finns ingen anledning till att han ska äta lika mycket som mig.
Idag åt han upp sin mat på en halv sekund (undrar vem som lärt honom det Martin?) och ville genast ha mer, när han nekades började han knapra på ett par råa makroner som låg på Sessans spis, tio minuter efter avslutad måltid undrade han om man inte kunde få ett glas fil?
Prinsen har ju alltid varit glad i mat, alltid ätit som en häst och alltid varit smal som en sticka men efter en lång och regning höst med mer innesittande än vanligt och bestående matintag så är det inte konstigt att jag bara denna veckan fått lägga undan tre par byxor som suttit för hårt. Från och med idag står det mycket spring och lek på dagordningen, normala portioner och inget socker.
Kanske kan min köttbullekropp må bra av detta med.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Så klokt, så klokt...
God natt o puss min fina

2008-01-17 @ 22:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback