Ågren hos den barnsliga

Varför gör jag så? Vad är det för fel på mig? Jag kan inte riktigt begripa varför jag ska lägga mig i överhuvudtaget, jag är ju knappast tvingad att läsa!
Jag menar förstås min kommentar på Englas blogg, förvisso ligger det nåt i det jag säger, man ska verkligen tänka sig för, jorden är inte frisk längre och om alla skulle fortsätta konsumera i samma takt som nu så finns vi snart inte kvar längre. Men å andra sidan har jag svårt att tro att Engla själv står för skulden till jordens undergång och att anklaga henne för det och göra henne lessen är väldigt orättvist. Vet inte varför jag bara måste mucka så, det bara kommer över mig ibland och om Martin då inte ger nåt resultat så kanaliserar jag hela grälsjukan vidare. Inte så moget.
Jag har i alla fall emailat Engla och sagt ungefär detta och bett om ursäkt om jag sårat henne så förhoppningsvis får jag inga mordbrev med posten imorgon...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Alltså, vi är ju så lika så det är löjligt. Du är ju en typisk "doer", precis som jag. Dvs gör först och tänker sen. Går mycket på känslan om vad som är bra, vad som skulle kunna funka eller inte. Måste absolut testa först innan man kan bilda sig en egen uppfattning (jomen visst, inte lyssnar du på vad Martin säger, du måste själv testa det omöjliga innan du vet att det inte går, Björn får ju ständiga psykbryt på mig för att jag inte kan ta att någon annan talar om att det inte går etc).

Hur som helst, vi är alla olika och din åsikt ÄR trots allt att Engla ska sluta konsumera i sån våldsam takt. Det anser även jag. Sluta be om ursäkt för att du säger vad du tycker, för har man en blogg får man liksom ta att folk kan ha avvikande åsikt. Jag antar att det är lite av grejen med att ha en blogg, att starta folks maskineri där uppe i hjärnan. Tyvärr verkar ju Englas blogg inte vara riktigt av den karaktären att hon vill starta debatt om det meningslösa konsumerantet, men då tycker jag det är på sin plats att det kommer in lite sunda kommentarer på den bloggen, till motvikt mot alla som bara tycker "å Gu´va snygg", "en sån vill ja ha!" och andra mogna uttalanden. Tyck som du gör, har Engla nåt sunt förnuft så kan hon ta det.

2008-01-23 @ 15:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback