Har brandkåren klippkort och mängdrabatt?

Än en gång har familjen Svenson äventyrat både sitt eget och grannskapets liv genom en potentiell brandfara.
Efter frukosten mötte vi upp ett par vänner och gick TFK's tipspromenad, vi tog god tid på oss och var borta i gott och väl 2-2,5 timme. När jag kom in luktade det bränt i hela lägenheten, vi hade såklart glömt kaffebryggaren på och den lilla lilla skvätten kaffe som var kvar i hade bränt fast på botten.
Undrar när det verkligen ska ta fyr här hemma och om polisen nånsin kommer hålla oss ansvariga för mordbrand, vårdslöshet eller vållande till annans död?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tror att du ska be Björn-Inge komma hem och brandsäkra eran lägenhet innan ni brinner inne!!!!

2008-02-17 @ 18:24:00
Postat av: Sofia

Känns tryggt att bo ovanför er! Tror vi få skaffa en repstege, bra att ha om något händer på nedre plan.

2008-02-17 @ 22:46:21
URL: http://sofiasprins.blogg.se
Postat av: taurus

NU IGEN!! Du glömde "framkallande av fara för annan" m a p de som bor ovanpå.....jag får nog följa Angelicas förslag låter som om det behövs timer på ALLT samt både barn och vuxenlås för att ni skall gå säkra.....

2008-02-17 @ 23:33:18
Postat av: mannen

Jag vet vad vi skulle kunna göra...... Vi kan väl brandsäkra Jenny..
Vi gör så här.. Jag kommer att vara borta PÅ FREDAG, då kan ju du komma hit o brandsäkra henne en aning..skulle inte det funka??

2008-02-19 @ 19:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback