Min önskelista

Jag, som är stor motståndare till allt vad julstress heter, börja känna av en krälande oro långt  ner i magtrakten. Nånting säger mig att jag borde vara rejält julstressad vid det här laget men hjärnan vägrar envist inse fakta; det är bara en vecka kvar till julafton. Vanligtvis är det det där med klappar som får folk att gå igång men eftersom Martin får ca noll kronor och noll öre i slutet av december så har vi kapat alla inköp och därmed också en hel del svettningar.
Det blir bara barnen som får klappar i år och det är ju viktigast, vi får överleva tills Martin börjar jobba.
På skolan går, förutom magsjuka och influensa, just nu också löss. Härligt, det vill vi gärna ha så här innan jul. Jag har aldrig haft det men fasar för att ha huvudet fullt av kryp, det kliar bara jag tänker på det och tänk vad tvätt man skulle få. Man ska väl typ byta sängkläder varje dag? Att Prinsen ska få det är jag inte så oroad för, han rakar ju håret, men lilla Vild som igår lånade en lussekrona av flickan som har skadedjuren, inte bra! Jag har luskammat idag och letade nervöst, alla små sandkorn förväxlades med lusbajs och jag stirrade i förstoringsglaset tills jag fick huvudvärk men än så länge verkar det ok. Kommer säkert lagom till jul.
Om ni undrar så önskar jag mig Puma's parfym "Flow" och en epilator i julklapp men det är ok om ni bara köper en av sakerna


Kommentarer
Postat av: Moster Carina

Befinner sig lössen i skolan eller på dagis? Visst är mina ungar större och beter sig på ett annat vis än mindre barn som leker med varandra på ett tightare vis, men jag brukar kolla ändå.

2008-12-17 @ 13:25:44
Postat av: JennyPenny

Dom finns på skolan men lilla dockan har ju en kompis som har en syster i samma klass och vi umgås rätt ofta. Jag har inte hittat nåt än men vågar heller inte leta så bra...

2008-12-17 @ 21:46:14
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback