Rehab nästa

Dom senaste dagarna har jag vräkt i mig allehanda julsaker (som går att äta alltså) typ Jansons frestelse, korv, choklad, pepparkakor och lussebullar och med den här takten kommer jag se ut som en julskinka innan året är slut.
Idag, efter ha tryckt i mig ena halvan av den från Prinsens förråd i kylen ärligt snodda kexchokladen, lovade jag mig själv att INTE äta en enda sak till med socker. Inga små härliga praliner från Aladinasken som står gömd i medicinskåpet på jobbet, inga skumtomtar och absolutely not några ostbågar som Martin eventuellt skulle dela med sig av under kvällen.
Det gick sådär bra fram till klockan ett, då kom Martins bror på besök och vi fikade med tre koppar kaffe, ett wienerbröd och oräkneliga pepparkakor. När jag kom till jobbet klockan tre var magen helt slut och körde runt som en såndär liten röd karusell som fanns på lekplatsen när man var liten, nu var det verkligen slut på allt frossande!
En kvart senare kom Linda och frågade om vi inte skulle slå till på en pizza, det var ju ändå fredag, och jag hade väl sett att vi fått tre stycken "Ritz special"-tårtor?
Jag borde checka in på nåt rehab, jag är ju helt klart matmissbrukare, där kunde jag tända av och slippa våta drömmar om kamben, bearnaisesås och potatisgratäng.


Kommentarer
Postat av: Anna m Leo&Lovis

Du, jag hänger med på rehab för så som jag vräker i mig är inte bra för hälsan!!

2008-12-20 @ 01:28:30
URL: http://niomanader.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det är kanske dags att gå med i Anonyma Överätare (AO - Anonymus Overeater)!.? Jag funderar skarpt på att gå med där...

2008-12-20 @ 19:58:03
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Ja, kolla upp priser på medlemskapet bara, man måste ju ha råd att äta också. Kanske kan vi få grupprabatt?

2008-12-21 @ 22:56:18
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ska försöka hitta träfftider för Anonyma Överätare... ;)

2008-12-23 @ 16:54:21
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback