Nu fattas bara det första gråa håret...

Det är med sorg i hjärtat och en tår i ögat som jag inser det, jag köper det och accepterar sanningen. Jag är gammal. Verkligen helt förbi och kan inte ens låtstas vara 21 längre. Det är så illa att om jag går förbi en 20-årig kille så kollar han inte ens en pyttesekund utan han bara ignorerar mig som om jag vore luft. Är det verkligen för mycket begärt att han i alla fall kunde ha sneglat på mina tuttar? I och för sig har jag väl inte varit nåt kap sen Prinsen förstörde hela min kropp men hittills har jag liksom levt på att jag en dag skulle ta revansch, en dag skulle jag bara vakna och väga 50 kg och alla killar skulle tänka "wow! Hon som är så ung och fräsch har typ två ungar och ändå ser hon ut som 17!"  Martin skulle vara skitstolt över att ha en så snygg fru och Prinsens alla polare skulle bli dökära.
Nu verkar det som om jag får slå alla såna tankar ur hågen, jag har liksom nåt det magiska strecket, ni vet när det inte längre spelar nån roll hur snygg och smal man är för man är i alla fall gammal.
Min kompis Lotta sa häromdagen att när hon fyller 40 så ska hon ha precis den kroppen hon alltid önskat sig, jag dog.
Fyrtio?!
Va fan ska jag med en snygg kropp till när jag är 40? Den skulle jag hellre haft alla dom åren mellan 25-30 när jag gick runt som en hemlös (och gör fortfarande) och bara använde mjukisbyxor.
Funderar på att göra värsta lyftet snart, ansiktet är väl ganska förskonat från rynkor och det känns enklare att spruta in lite Botox, men mina knän och armbågar! Ja det är helt sjukt, man kan få in fingertoppen i allt skinn som hänger ner ovanifrån på armbågen och knäna har såna där lessna munnar när man står rakt med benen.
Hur mycket värre kommer det bli undrar jag?
När jag på den gamla goda tiden bodde i usa var jag något av en raritet, där finns inte jättemånga rödhåriga och jag var då mycket mer röd än idag (beror säkert också på åldern...) och självklart blek som ett lik. Min dåvarande pojkväns mamma var särskilt fascinerad av min ljusa hy och sa ofta till mig "you're gonna stay beautiful your whole life Jenny." men hon skulle se mig idag, hon hade väl grinat över förfallet.
Det är i alla fall vad jag vill göra.

Kommentarer
Postat av: Kramhilda

Tjena jag vet hur det känns jag har plockat några vita hårstrå och det smärta mitt hjärta. Varje dag tackar och prisar gud för den jävlen som uppfan hårfärgen.

Kram

2008-08-21 @ 14:28:47
URL: http://mjolistassar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad är det du säger kvinna! Är vi inte 21 år??

2008-08-21 @ 19:48:01
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Hahaha! Jo visst är vi det, i alla fall inte en dag över 23. Och några hårfärger behövs absolut inte!

2008-08-21 @ 21:20:16
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nej, jag tänkte väl det. Jag blev nästan rädd där ett tag! Jag kommer hem till Thn på torsdag förresten, fast bara några timmar... Åker vidare till Sthlm på kvällen, sen är jag hemma måndag och lämnar sen Thn för Skåne på tisdag. En fika kanske?? Fast jag gissar att risken för att du jobbar är ganska stor... Kram

2008-08-22 @ 09:24:50
URL: http://sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback