Stugsugen

Åh vad jag vill ha en stuga! Det har stått överst på min önskelista (nja, efter lister i vardagsrummet då) rätt länge och nu kan jag knappt tänka på annat. Halva klädkammaren är full med gamla lampor, påsar med handdukar, porslin och annat krafs som man skulle kunna ha i den lilla stugan och lagret fylls hela tiden på, Martin kan inte alls förstå tanken med att spara på sig ett helt hem redan nu men man måste ju vara förberedd. Vi kan väl inte stå där helt utan inredning om det nu skulle bli så att vi plötsligt skulle komma över ett semsterparadis?
Drömmen om en egen stuga började väl gro när jag för första gången hälsade på hos Martins bror och hans familj i den lilla stugan dom hyr uppe i Dalsland, med öppen spis och utsikt över Ragenrudssjön var den helt fantastisk och jag insåg omgående att det var detta jag ville. Problemet var -  och är -  bara att man sällan hittar en stuga på passande plats till ett överkomligt pris, faktum är att det kostar plenty och vi är en av dom fattigaste familjerna som finns och det är väl lite där vi stannat nu.
Anledningen till att stughysterin kommit över mig nu igen är att vi nu i helgen hälsat på Malin och Peter i "deras" lilla stuga ute på Skaraslätten, vi åt kräftor och mös i skenet av levande ljus, gick på promenad, täljde spjut med barnen och fikade under paraplyer i regnet och det var sådär underbart opretentiöst som det bara blir i en sommarstuga.
Man hasar runt i tofflor, lagar mat på halvfabrikat och storstädar med en sopskyffel och det allra bästa är att man inte har högre krav än så; man måste inte göra husmanskost och grönsaker, våttorka golven och damma fönsterbrädor och man måste inte var snygg.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Om du inte har så höga krav så har vi en fin liten stuga här på vår tomt... Eller ja, egentligen är det en husvagn men den är väl inte så noga... Ni behöver absolut inte dammsuga den iaf!! Tänk vilket semesterparadis ni skulle ha i underbara Sjölanda!!

2008-08-13 @ 13:11:47
URL: http://murklanoangelicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback