Biltvätt

Hur kommer det sig att man alltid har bilen full av sopor så fort man erbjuder nån skjuts? Så man får ursäkta sig och låtsasskratta precis som att det minsann är extremt sällsynt att det ligger tre gröna påsar i passagerarsätet och luktar lik. Jag kan köra runt i en kliniskt ren bil i flera veckor men sen är det precis som nån mystisk underjordisk plan ser till att jag tokrensar kylen och sen glömmer påsen i bilen i två dagar innan jag av en ren slump hittar nån att köra hem.
Precis detta hände mig igår kväll när jag jobbat på BB, en sjuksköterska skulle åka med mig eftersom sista bussen gått och inte förrän jag öppnade bildörren kom jag på att det låg två gamla kycklingklubbor i en frigolitförpackning på golvet tillsammans med ett bananskal och en halv påse nötter. Mellan sätena stod en upplöst mellancola från McDonald's som klibbat ner hela förvaringsutrymmet och i passagerarsätet stod ett par skor. Verkligt pinsamt och jag fick ursäkta mig med att jag blivit sen från Gullvivan och inte hunnit äta, "ja det här var verkligen en familjebil!" skrattade Jessica och tittade i baksätet. Där fanns resterande delar av McDonald's-middagen från helgen och ungefär tjugo ton leksaker.
Men det är ju ingen idé att städa, ingen kommer ju åka med då och det är ju trevligare med sällskap än en ren bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback