Svensonska Akademiens Ordlista

Igår när vi satt och åt middag fick vi ett smakprov på vad Prinsen lärt sin lillasyster.
"Håll sästen!" sa hon och flinade, Prinsen skrattade så han höll på att ramla av stolen och jag och Martin stirrade på varandra med chockade miner. Lilla dockan säger alltså "håll käften".
Känns bra, vi kommer säkert få lite positiv respons på nästa utvecklingssamtal med dagis. NOT!
Idag fick vi ytterliggare prov på det nya vokabuläret, Lillan tittade på Martin och sa "lit-ubbe". Martin blev glad och sa "oj, hon sa ritblock, vilket svårt ord!"
Jag upplyste honom om att hon inte alls hade sagt "ritblock" utan "skitgubbe" till honom.
Nu behöver jag inte tvivla längre, Lillan kommer bli en sån där snorunge som alla andra föräldrar bara hatar.

Kommentarer
Postat av: Jag

Ingen kan väl tycka att den lilla söta dockan är en snorunge. Alla barn säger väl ett och annat ord som inte klingar så bra. Hoppas jag annars vågar jag inte tänka på vad andras föräldrar säger om mina odjur.

2007-09-17 @ 22:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback