Att köra som en hel karl

Jag har tänkt på en sak, när man ska parkera i en liten och smal ruta så kör man jäättesaakta i myrkrypfart samtidigt som man sitter med ansiktet i rutan och kollar in bilarna bredvid. Bilens vänster fram är inte mer än
ett A4 ifrån den andra bilens höger bak och ibland kan jag till och med komma på mig själv med att göra grimaser precis som om jag bara väntar mig att skrapa upp bakskärmen på den andra bilen.
Varför gör man så?
Skulle det bli bättre om man kör sakta? Kör man på så kör man på liksom, det blir ju ändå dyrt. Fast det är klart, lite dyrare blir det väl om man fräser på i 50 och totalkvaddar både sin egen OCH den andra bilen.
Min historia av att köra på saker/ människor är ganska lång men för att nämna ett par exempel;

*Första dagen med körkort, lånar pappas bil och kör rakt på en liten kille på cykel.
Hyfsat resultat.
*Några månader senare, fortfarande pappas bil, kör på en stor cementbrunn och skrapar det s.k
"kjolpaketet".
Inget bra resultat men jag säger inget till pappa.
*Ännu nån månad passerar, kör in i garageporten hemma och vanställer höger backspegel.
Inte heller toppenresultat men jag säger inget till pappa nu heller.
*
Ungefär samma tidpunkt, kör in i luckan på drive-through och vanställer vänster backspegel.
Ungefär samma resultat som ovan. Jag berättar för pappa.
Vi hoppar fram i tiden så vi når nutid, annars kommer det aldrig ta slut.
*
För ett par år sen, backar rakt in i en lyktstolpe utanför pizzerian.
Absolut inte nåt bra resultat, jag erkänner för Martin. Han blir inte glad och det blir inte billigt.
*Två år sen, kör på två killar på cykel.
Verkligen helkass resultat och ett rejält hål grävs i kassan.
Märk väl att detta endast är ett axplock av alla konstiga saker som hänt mig i bilen sen den där dagen för tio år sen när jag fick körkort, men efter incidenten med dom två pojkarna har det inte hänt nåt, peppar peppar.
Däremot verkar Prinsen tro nåt helt annat för han gav mig ett värdefullt tips en dag när jag helt lungt körde rakt fram på vägen. Han pekade på en av alla lyktstolpar vi passerade och ropade "akta mamma! Akta så du inte kör på den stolpen!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback