UPS - on time

Idag har vi varit och hämtat Warp-kläderna vi köpte på Tradera, personen ifråga bodde bara ca en halvtimma härifrån så det var billigare att hämta än att skicka med post. Dom var superfräscha, inga fläckar, inga revor, inte ens lite noppigt i fodret, verkar som om barnet vuxit ur kläderna på stört. Inte heller knän och rumpa som är så utsatta i den storleken var slitna det minsta, verkligen ett bra köp! Vi var ute på Stadium igår och kollade in dom nya snowboardkläderna för barn, lite på storlek och så bara för att få en uppfattning om vad vi egentligen köpt, och bara jackan låg på 699:- ny så det känns helt ok även om budet det sista hamnade på 382 kr för byxa+jacka. Prinsen blev i alla fall jätteglad och har haft jackan på sig hela dagen.
Det finns egentligen bara en sak jag undrar när det kommer till denna underbara websida; vad är det i upplägget som får folk att tro att det är okej att sälja vad fan som helst? Exemplevis en nästan helt oanvänd tårtsapde, endast 15 kronor! Eller ett lite rött plasthjärta med nyckelring också för det fashionabla priset av 15 kronor, som hittat! Sen får man ju inte glömma frakten heller, men det kan väl inte vara så dyrt att skicka såna här små raringar?
Ärligt talat, släng skiten! Det är väl ingen som köper en NÄSTAN ny tårtspade på Tradera för femton spänn när man kan få en sprillans ny på Ikea för en tia?
Verkar helt galet...
Igår var vi på dop. Allt var frid och fröjd hela förmiddagen, vi gick och drällde i affärer med all tid i världen när vi plötsligt insåg att klockan var kvart över två. Dopet skulle gå av stapeln klockan 16 i en kyrka 30 minuter bort och där stod vi, oduschade, med min klänning blöt i tvättmaskinen och tre skjortor som skulle strykas.
På mindre än en timmas tid lyckades vi totalförstöra en lägenhet på 81 kvm, det såg ut som om det varit inbrott av ett gäng feta tjuvar. Överallt låg kläder slängda, rena och smutsiga omvartannat, allt som fanns innanför den magiska väggen i klädkammaren låg utspritt på hallgolvet där det hamnat under en vild jakt på kostymer, smink och sminkrester på handfat, badkar och tvättmaskin, skor i hela hallen, presentpapperoch snören i stora högar på köksbordet och mitt i denna sörja sprang vi runt som yra höns. Prinsen hittade inga strumpor, Lillan skulle friseras, jag skulle platta håret och Martins slips skulle knytas.
När allt var klart och vi nästan var i fas med tidsplanen skickade vi ut barnen i förväg, vi skulle bara slå in paketen och jag skulle spraya håret så dom kunde lika gärna börja gå mot bilen. Tjugo sekunder senare hör jag Lillan fara iväg på sin Bobbycar - iklädd kjol, strumpbyxor och vit skjorta - och Prinsen hoppa hoppstylta iklädd kostymbyxor, finskor och vit skjorta.
Vi anlände till Grästorps kyrka två minuter innan dopsällskapet ställde upp framme vid altaret.
Alltså i tid.


Kommentarer
Postat av: Studenten L

Kan meddela att hjärtat på fotot får man gratis med reklam antingen från en bokklubb eller Yves Rocher. snacka om att vilja tjäna pengar. ;)

2007-10-21 @ 21:45:36
Postat av: AnnaLena

Apropå onödiga saker, folk försöker verkligen sälja ALLT...Vad sägs om rabattkuponger på libero blöjor 40 kronor, säljes endast för 20kr, men hallååå, vem jobbar sej för att tjäna ynka 15 kronor som det blir efter frakt och allt..Ja,jag höll på att tappa hakan när jag såg det..

2007-10-21 @ 21:57:52
Postat av: Syster Yster

Ja visst kan man tappa hakan när man ser vad folk ska kränga. Varför inte bränna upp alla gamla gosedjur från McDonalds efter avslutad lek? Då är de ju så läskiga och smutsiga så jag betvivlar att någon ens vill ta i dem med tång! HUR exakt fungerar hjärnan på dem som då i det läget vill SÄLJA dem till någon?! GE bort dem då i stället, om nu någon vill ha dem!

2007-10-22 @ 10:38:31
Postat av: Jenny Svenson

Visst är det otroligt att folk inte fattar att ingen vill ha skiten?! Liberokuponger, hallå! Ge dom till nån på blöjavdelningen nästa gång du handlar! Den som bjuder måste ju betala frakten också, kanske inte mer än ett frimärke men att lägga 25 kr på nåt som får dig att "spara" 25 kronor...? Dessutom är väl dom personliga?
Jag blir helt matt.
Funderar på att lägga ut alla Prinsen urvuxna kallingar till högstbjudande, kan va nån liten fläck men annars helt ok!

2007-10-22 @ 21:47:47
Postat av: Lilla-Linda

men det viktigaste var ju att ni kom i tid och ni var ju sååå fina alla fyra!!! och om ni tyckte ni hade kaos skulle du bara veta hur jag hade det... min svärmor och svägerska frågade mig samma morgon som dopet när vi var och skulle duka vad jag hade för blommor till borden och för dukar osv hmmm en miss i planeringen, lilla jag som tyckte jag hade läget under kontroll hade missat att planera dop fikat helt... kram

2007-10-24 @ 20:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback