Mörkrädd

Till alla som undrar varför jag inte svarar på sms/ ringer upp; min mobil är till Martins stora glädje avstängd. Ekonomiavdelningen hade kompledigt när räkningarna skulle betalas och ingen tog notis om att fem räkningar hamnat bakom skrivaren. Dom senaste två veckorna har det ramlat in påminnelser för fullt men nu har väl ingen jävel pengar?
Igår såg vi en riktigt läskig skräckis, igen, den hette "1408" och handlade om ett hemsökt hotellrum. Låter kanske lite banalt men som vanligt fick jag sitta med mysfilten framför ögonen och var skiträdd. Det var inte så mycket sprutande blod, tarmar och äckliga effekter utan det som gjorde den så läskig var själva känslan av att vara instängd. Jag har absolut ingen klaustrofobi men jag tror inte jag är ensam om att få lite andnöd när man till exempel ser någon levande begravd eller så.
Den värsta film jag sett är egentligen ganska medioker, "The descent", och handlar om ett gäng tjejkompisar som ska utforska grottor. Tyvärr är en tjej lite mer våghalsig än dom andra, hon lurar helt enkelt resterande flickor att tro att dom är i en välkänd grotta med ett par välkända gångar och att dom lätt ska kunna hitta ut. Hon säger också att hon meddelat skogvaktaren om deras äventyr och han har lovat att hjälpa dom ut om något skulle gå fel. Det har hon givetvis inte gjort och snart nog förstår flickorna detta och allt blir fel.
Alltså själva storyn och vad som händer dom nere i grottan är rätt töntigt faktiskt men just det här med att vara instängd är något som sätter sig, jag får eksem överallt när jag tänker på det.
För att jag ska våga resa mig och gå på toa själv efter en sån film måste jag se nåt lättsamt på tv en stund, typ Seinfield eller Vänner eller så, och Martin måste lova att inte släcka en enda lampa och han får absolut inte gå och lägga sig.
Sen är det bara att hoppas och be att jag inte behöver gå på toa på natten för då är det verkligen kört.

Kommentarer
Postat av: lilla-linda

Jag vet precis hur du menar. men tänk då jag som bor i skogen.... och det finns ju faktiskt hem tele ... och jag har också en ;-)

2007-10-24 @ 21:59:50
Postat av: Jenny Svenson

Åh,älskling! Nu fick jag Ågren... Vi ska vara hemma och inventera barnkläder imorgon, kom förbi! Det kanske finns nåt bra till lilla snurpan.

2007-10-24 @ 23:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback