Auktion på en förkylning

Haha!! Jag vann! Vi ropade in jacka+termobyxa från Warp för 380:-, ser jättefräscht ut och jag har hört från flera oberoende källor att Warp är fin skit. Det dimper väl snart ner i brevlådan tillsammans med en cool långärm med KingKong på och en kortärm med racerbil för 19:-.
Minuterna innan auktionen var avslutad var jag hyperstressad, jag satt som klistrad vid datorn och skrek åt barnen som frågade saker hela tiden, en halvminut senare var det nån som började bjuda på brallorna och jag fick panik.
"Vad ska vi göra? Vad ska jag lägga? Hur gör man? Vad var priset?" Jag slet mitt hår och svetten rann, som tur var hade jag på nåt vänster klickat på nån "budbetjänt" som hela tiden bjöd över den andres bud och 25 sekunder senare var brallorna mina! Ha! Loooser!


Martin vann en auktion på en helt ny ratt till X-box för 105 spänn, svinbra! Alltså Tradera är ju bara så himla fantastiskt! Jag kollar sidan hela tiden, bjuder på det mesta och kan knappt prata om annat. Martin flikade in att jag måste tänka på frakten också när jag bjöd på tröja nummer fem igår. Skit. Det lär bli dyrt det här...
Nästa köp är en svartvit Everestjacka och ett par snygga skor. Säg inget till Martin bara.

Jag är faktiskt sjuk idag, funderar allvarligt på att sjukanmäla mig imorgon och på fredag, har ont i halsen, huvudet och kroppen, näsan är svullen och helt tät och dessutom helt sårig för att jag snorat så mycket. Till och med Martin - som annars kan vara rätt hård i såna här sammanhang - tyckte det var en bra idé att stanna hemma. Han är en såndär person som inte ens sjukskriver sig vid eget dödsfall, under dom sju år han jobbade på Bestseller var han väl hemma ungefär fyra gånger, varav den ena gången innefattade brutet revben och dödshot från min sida.
Ska lägga mig i sängen och läsa nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback