Parkering förbjuden

Idag jobbade jag en såndär tråkig delad tur, började kl 6:45 och slutade 11:45 för att sedan gå på igen vid 16:30 och sluta för dagen 21:30,himla superkass att man vill grina. Idag kunde det dock dras en fördel av dom lediga timmarna; jag fick ett presentkort av mamma och pappa och ett av GamlaStefan när jag fyllde år och kunde med gott samvete och utan barn drälla i affärer hela dan. Gjorde en hel del bra inköp, bland annat skor, träningsbyxor, hårfärg m.m.
När jag som bäst gick där och slösade tid mötte jag en gammal kompis, svettig, stressad, uppgiven och förkyld körde hon sin icke helnöjda ettåring i vagnen och var på vild jakt efter nåt att ha på sig ikväll då hon för första gången på över ett år skulle gå ut. "Jag måste ha nåt som liksom drar in och förminskar...och nåt som inte sitter åt på degen, ja du vet... kanske en tunika eller så. Men jag hittar inget och jag har varit ute i flera timmar! Dessutom kan jag inte komma ihåg var jag ställt bilen!"
Stackars människa! Jag gav henne några tjockistips (fastän hon är sådär superfin i kroppen) och önskade henne lycka och välgång på färden.
Min mamma hade under en ganska lång period problem med att komma ihåg just var bilen stod, hon irrade omkring på parkeingar runt omkring i stan och blev säkert klassad som dement av flertalet personer tills hon en dag kom på bästa idén! Hon kollade upp i vilket område på parkeringen hon ställde sig, ni vet det finns en del parkeringar som har alfabetiska fält. Det funkade hur bra som helst!
Tyvärr har inte alla parkeringar såna fält, vilket min kära mor blev varse en eftermiddag när hon parkerat i
område P.
Trodde hon.
När hon kom ut efter avslutade ärenden stod det helt plötsligt P överallt, hon fattade ingenting. Problemet var att den här parkeringen märkte ut alla parkeringar med just...P.
För Parkering.

Kommentarer
Postat av: taurus

asg! Ja jag känner igen problemet, sönder stressad kommer man ut och.....ja-just-det var FAN ställde jag bilen. Jag har vid några tillfällen när det krisat gått runt med larmknappen på nyckelknippan och helt enkelt utlöst larmet på bilen. Då HÖR man om inte annat var biln står. Den har en räckvidd på ca 20 meter, så vet man bara ungefär var bilen står är det lugnt. Omgivningen är inte alltid positiv, men vafan man hittade ju iaf bilen:-)

2007-11-12 @ 09:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback