Gråt-tv

Jag har tröttnat på Gråt-tv, känner mig helt avtrubbad och blir förbannad istället för rörd när folk i varenda kanal grinar så tårarna sprutar.
I synnerhet amerikanska serier/ filmer eller talkshows får mig att rysa, det är ett enda sliskigt och kladdigt hopkok alltihop och jag känner mig kräknödig om jag tvingas se ett avsnitt av "Förlossningskliniken", "House of babies" eller - värst av allt - "Extreme home makeover".
Huvudpersonerna går och tror att dom är nån slags superhjältar bara för att dom råkar sköta sina jobb som gynekolog, banrmorska eller överläkare. Gullar med patienter, pratar förtroligt och ler sina falska leenden, precis som om dom skulle uppföra sig så jämt och inte alls bara när tv är med.
Det jag absolut inte står ut med är den amerikansk-patriotiska smörjan "Extreme home makeover" som med Ty Pennington i spetsen åker lyxutrustad buss över hela USA för att "rädda" duktiga familjer i nöd. "Åh, stackar barnen får dela rum, stackars mamman kan inte gå för hon har inga ben, stackars hunden har bara en kvist att leka med, stackars stackars pappa som kämpat så modigt i Irak och mördat kvinnor och barn och nu har han inte ens en egen fåtölj med fotpall buhu."
Jag får eksem.
Dom engagerar hela stan och alla sluter upp runt den utfattiga och trasiga familjen som bott på samma ställe i samma hus utan att nån brytt sig nämnvärt dom senaste tjugo åren, sen river dom kåken och på givet kommando jublar skaran och familjen gråååter. Sen bygger dom värsta skrytbygget och gör riktade rum till alla tvåhundra barn, typ rosa ponnyrum till flickan, basktebollrum med korgar i taket till pojken och djungelrum till lillen. Jättefantastiskt tycker familjen när dom kommer hem igen, då grinar dom som aldrig förr och hulkar vid åsynen av sin nya tvättstuga från Sears.
Jaa, åh så bra. Men hur kul är egentligen ett djungelrum, i längden? Vad i hela fridens namn ska man göra sen? Ska "Extreme..." komma tillbaka och göra ett riktigt rum då?
Nej, vad jag vill se är "Extreme home makeover goes bad", när Ty och hans gäng har fuskbyggt och anlitat svart arbetskraft i form av några underbetalda polacker, får IRS (skatteverket) på halsen och huset undergrävs av fukt och mögel. Då kan jag gråta av glädje.

Kommentarer
Postat av: farfar

Det var längesedan jag skrattade så gott innan sängdags.Det fångade du på pricken.Puss o kram och sov gott

2007-11-19 @ 23:08:04
Postat av: Angelica

Du är en mycket hemsk människa min älskling!! Mycket hemsk!!!!!

2007-11-20 @ 08:34:29
Postat av: anonym

Vill bara säga att du skriver så himla kul. Sitter alltid o skrattar el ler när jag läser. Du skriver som dom flesta tänker/tycker,och förskönar inget. Härligt !!

2007-11-20 @ 12:29:44
Postat av: taurus

ASG! Detta var bland det bästa jag läst på länge....det värsta är att du har rätt....Elda nu inte uppnågot innan vi träffs på jobbet igen. C u

2007-11-20 @ 22:36:24
Postat av: lilla linda

Visst, du har till vis del rätt men skulle du inte tacka ja om de kom till dig och byggde ett lyxhus eller skulle du verkligen tacka nej å bo kvar i eran "STORA" lägenhet.Det skulle inte jag tacka nej till ... bara huset höll några år så...

2007-11-21 @ 23:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback