"Du är placerad i kö...var god dröj...vi tar STRAX emot Ert samtal..."

Jag hatar telefonköer! Det är djävulens påfund och jag kan verkligen inte begripa varför alla dessa instanser inte kan anställa fler personer till att svara i telefon, tycker dom själva inte det är nödvändigt när man ständigt har tusen personer i kö? Där sitter man och väntar med den eländiga skvalmusiken och öronsvettas tills man får krampkänning i armen på grund av dålig blodcirkulation.
Idag har jag spenderat nästan en hel timma i kö, först till bion eftersom jag skulle beställa biljetter till "Surf's up" som jag och Prinsen skulle se efter jobbet, sen till Sjukvårdsupplysningen eftersom Sessans astmaanfall vägrade släppa. När jag ringde bion fick jag givetvis "järntanten" i örat, ni vet hon med alla olika knappval man kan göra:

"För...KASSAN...tryck...1. För...TELEFONIST...tryck...två."
Så trycker man såklart 2 för man är ju lite gammaldags och vill gärna prata med en riktig människa, då kommer hon tillbaka: "För...BIOBILJETTER...tryck...1.

För...TEATERBILJETTER...tryck...2. För...UPPREPNING...tryck...#9"

Till slut ville jag bara vråla "håll käften!!!" till kärringen men det hade antagligen inte lett nånstans utan jag satt snällt kvar och väntade.
I 45 minuter.
När gubben äntligen svarade frågade jag vänligt hur det kunde komma sig att jag inte fått nåt svar på så länge, han svarade lika surt att dom minsann var tvungna att ta hand om kön till biljettkassan först och dom hade absolut inte råd att anställa en person till att svara i telefonen. "Nähä, men det är ju å andra sidan inte så konstigt att ni är på  väg att kursa heller med tanke på hur enkelt det är att ringa till Sagabiografen i Vänersborg." väste jag och man kan säga att stämmningen blev lite tryckt.
Nu ikväll försökte jag ju ringa Sjukvårdsupplysningen för att höra hur mycket knark jag kunde ge min lilla docka som knappt kunde andas och GIVETVIS fick jag sitta i kö IGEN! Inte klokt! Nu hade jag "...plats...nummer...TRE..." i kön men det tog ändå tio minuter innan jag fick en mänsklig röst i örat.
Tänk om jag hade varit en jättegammal tant med dålig hörsel och sällskapssjukan, det hade ju slutat med att jag hade åkt upp till akuten och sen suttit där i väntrummet och förbannat alla jävla småbarnsfamiljer som åker upp så fort ungen skriker. Inte bra, Sjukvårdupplysningen måste se till att få ner kötiden.

Kommentarer
Postat av: Studenten L

Jag förstår din frustation. Hatar själv mänskliga köer OCH telefonköer. men jag tycker musik är bra, för att om det blir tyst i luren brukar jag tro att de kopplat bort mig. jag lägger på och ytterligare 30 min i kö.
Tips! Beställ biobiljetterna på nätet. Smidigt och bra. Sen är det bara att hämta och betala.

2007-11-26 @ 11:23:36
Postat av: Jenny Svenson

Det hade jag kunnat göra, om det inte vore så att vi simpla undersköterskor inte är betrodda med en dator utan det är sånt man får när man skaffat sig några högskolepoäng.
Så bara för att straffa Trollhättans stad satt jag i en timslång telefonkö på arbetstid, från jobbtelefonen. Hahaha.

2007-11-26 @ 23:47:49
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: taurus

Hej. Det går att beställa 24/7 via nätet på datorn. Så den gick inte.....Jag hatar telefonköer lika mkt som Du, jag brukar sätta på högtalaren på den bärbra telefonen. Så kan jag göra annat under tiden, surfa, diska eller något.

2007-11-28 @ 00:11:56
Postat av: Syster Yster

Tanken har också svävat runt i min skalle, dvs det måste finnas en orsak till att vi i vår lilla stad inte går på bio så ofta så det täcker kostnaderna för biografen. Alltså, 1: ska man säga så till sina kunder när de ringer (som du fick i örat); 2: det har inte gått att handla med kort på biografen (tills för ett litet tag sen, hallelulja); 3: hur är det med handikappramper etc? Kan människor som inte är fullt lika mobila som vi verkligen gå på bio där? osv osv... nä, det var inte speciellt förvånande när man såg artikeln i tidningen om att det eventuellt blir för oss att åka till Vänersborg i stället om vi vill gå på bio.

2007-11-28 @ 11:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback