"De sövar mamma!"

"Kolla mamma, söv" skrek Lillan imorse, och ta mig tusan, "söven" låg kvar och det hade till och med "sövat" under natten. Vi kastade i oss frukosten och packade matsäck bestående av varm choklad, ostmacka, äggmacka, kaffe och saft och begav oss sen till backen i sällskap med Prinsen bästis Carl, hans mamma Kajsa och lillasyster Wilma. Jag och Kajsa hade tänkt slippa dra två barn var på snowracer samt kånka på ryggsäck och diverse åkleksaker men det föll inte alls i god jord hos pojkarna. Dom ylade och ramlade hela vägen till backen och det tog oss ungefär 40 minuter att gå dom 800 metrarna, konstigt nog när vi väl kom fram så fick dom helt plötsligt ny energi, dom tog sina "bobbar" och sprang uppför backen och sen var åken igång. Den ena halsbrytande manövern avlöste den andra och vi spenderade nästan två timmar där.
 


När barnen tröttnat gick vi hem och gav oss på ett försök till snölykta, vi kom väl halvvägs sen kunde vi inte få ihop den i toppen. Hur i allsindar lyckas man med det? Skiten bara rasade in!
Astor ville såklart vara med och leka, han är en riktigt snökatt och blir galen av lek när man kastar snöbollar åt honom, då kan han till och med kosta på sin runda kropp ett par skutt och även några väl valda hopp.
När jag lämnat barnen på dagis vid två hade all min eventuella arbetslust försvunnit, jag var helt slut efter nästan fyra timmar ute i snön och ville bara lägga mig ner och sova.
Martin ringde mig till jobbet vid halv åtta och sa att barnen hade varit helt utpumpade och somnat på två sekunder, bra, hoppas "söven" får ligga kvar nu då det är nämligen fler i familjen som älskar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback