Inga tvåor

Konstigt, så bra som livet flyter på nu gör det aldrig annars... Kanske har barnen förstått hur mysigt det är med semester när man kan ligga i sängen till nio, kolla bolibompa länge och bara gå runt och skrota. Har faktiskt inte skrikit åt mina små på tre hela dagar!! Det har bara varit "Bra! Gud vad du är duktig!" och "Oj! Nähä, det var ju häftigt!" för hela slanten.
Eller för resten, inatt fick Prinsen ett psykanfall halvt om halvt i sömnen och bara låg och sparkade och skrek utan att ens reagera på tilltal så då blev jag hemskt arg. Det är nämligen så att om den lilla lilla prinsessan vaknar mitt i natten så KRÄVER hon att någon ligger bredvid henne tills hon somnar om, och det tar i regel tre-fyra timmar.
Jag tror faktiskt att jag i ren ilska sa något som man absolut inte får säga, under några som helst omständigheter, till ett litet barn... Fast jag tröstar mig med att han var så arg och trött/sovande att han inte hörde det.
Kan va så också att han är så van att höra hemska saker från mamma att han inte reagerade...

Idag var vi på bvc för en besiktning och vacination av Sessan.
Syster Kerstin frågade om hon ritade. "Ja." sa jag "överallt och på sig själv, men inte så mycket på papper. Om det inte är tapet."
Kerstin kollar om lillan hittar sin näsa, fot och örat. Inga problem, Sessan pekar också ut mage, kerstins näsa och storebror. Sen tar hon ett rejält tag i mobilen som hänger i taket och drar sönder hela hänganordningen.
Kerstin frågar om hon kan stapla klossar? "Ja, alltså klossar vet jag inte, men hon staplar gärna sin pall på en stol för att nå cd:n och köksskåpen." Det duger tydligen.
Kerstin frågar om hon pratar eller i alla fall säger några ord? Några ord?? Lillan snackar oavbrutet! Tre-fyra ordsmeningar kommer hela tiden och hon är helt klart verbal. Syster Kerstin fick också höra Imse vimse och blev då väldigt imponerad. *Mamma stolt*
Sen cyklade vi till stan och låg och slappade på badhuset hela eftermiddagen, väldigt skönt men jag har givetvis blivit röd idag med. Jag fattar inte, idag har jag ändå smörjt in mig ordentligt! Måste kolla så det inte är typ brun- utan-sol jag smörjer mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback