Hej sa Petronella...

Vem ska man ringa ang vädret? Jag menar, det är väl ändå inte lagligt att det regnar så här mycket på ens semester? Det finns liksom ingenting att göra, visst kan man vira in barnen i galonkläder och gå ut men jag då? Jag har inga regnkläder och Prinsen har ändå passerat det där med att samla vatten i en hink för att sen hälla ut det. Jag och han hade fått sitta på trappen och glo på lilla Sessan som med ett oförtrutet humör hade samlat och samlat.
Ikväll somnade de i alla fall innan elva, jag trodde aldrig jag skulle säga detta men det är faktiskt inte kul att sova till tio. Hela förmiddagen har ju gått och klockan hinner bli tolv innan man ens kommit i kläderna.
Idag har lille Prinsen varit marginellt piggare, han har inte vrålat av smärta i alla fall, men bara legat under filten i soffan och kollat tv/spelat Xbox. Han hade 39 graders feber när han skulle lägga sig och var alldeles rödflammig av värme, stackars liten!
Som tur är kan man avbryta semestern och ta vård av barn istället, känns ju sådär att "slösa" nästan en hel vecka när man inte kan göra nåt.

Herregud, här sitter man och försöker få nåt vettigt och viktigt gjort (blogga...) när telefonen ringer.
Ingen svarar men eftersom jag sitter inklämd i vår klädkammare (News from the closet) så kan man ju tycka att jag borde vara undantagen ansvaret för att svara. Det fortsätter ringa och efter ett flertal signaler frågar jag om inte Mr. Svenson skulle kunna tänka sig att svara?

"Nää...jag är mitt i ett race här..."

Ett race...?

När jag riskerat liv och lem genom att bryta mig loss från stolen och skrivbordet (vi har en väldigt liten och trång klädkammare där datorn tryckts in) för att hinna till telefonen - vilket jag givetvis inte gjorde - så slänger jag ett öga in i vardagsrummet. Där sitter Martin djupt koncentrerad med öppen mun och spelar Madagaskar, Prinsens nya Xboxspel.
Jag haltar in igen och klämmer ner mig mellan skrivbordsskivan och väggen. Hoppas han klarade sitt viktiga race med Zebran...



Kommentarer
Postat av: Studenten L

Känner igen sånna svar, hos mig låter det:"kommer/jag ska göra det, jag måste bara seiva". Tur att KVINNOR finns som vet var Pause knappen finns!

2007-06-27 @ 10:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback