Trött som en gris

Idag kom min kära familj hem! Barnen blev så glada att se mig så jag blev alldeles rörd, vi kramades en lång stund och Sessan kom flera gånger under eftermiddagen och kramade mina ben! Jag fick sitta och bara beundra mina fina änglar en lång stund...
Prinsen berättade om allt dom varit med om sen fick han lekpanik och ringde kompisen, cyklade dit och var borta tills klockan var åtta.
Min vän Johanna följde med mig hem efter jobbet idag, efter milt tvång, så när Familjen äntligen kom så käkade vi pizza och drack alkiscider hela kvällen lång, jättekul att kunna göra såna saker! Det har liksom varit lite avkall på det ett par år när barnen varit små, men nu slipper man det här med graviditet, ammning, nattvak (nästan i alla fall) och bärandet. Skönt.
Det räcker så bra att få sitta och klämma på Puddingens fina mage och känna monstret röra sig därinne.
Min räddare i nöden - kusin Sara - kom också, det var så länge sen vi sågs att jag fick ta en rejäl titt på henne. Hade närapå glömt hur hon ser ut, du får komma hit oftare Sara!
Hon hade med sig ett par extra hörlurar till min mp3 så nu kan jag äntligen lyssna färdigt på Predikanten!

Förutom alla andra trevliga besök så kom också mina hett efterlängtade spa-lampor till badrummet idag, hade jag inte varit så förjordat trött så hade jag lagt in en bild på dom för dom är hur coola som helst! Det får bli en annan dag, eller alternativt när jag är färdig med min totalbudgetrenovering av badrummet. Ska köpa såna där kakeldekorgrejor, som man kan klistra på kaklet istället för att kakla om, men dom är tydligen dyra som fan. Ingen som har heta tips?
Det gäller bara att gå långsamt fram, Martin är inte alls lika ivrig som jag i såna här beslut. Fast å andra sidan hade jag antagligen kunnat göra om hela badrummet utan att han märkt det, han visste ju inte ens att vi hade en grå bård mitt uppe i det annars helt vitkaklade badrummet...
Myrsteg, Jenny, myrsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback