Tjock fot, 40 watt är allt jag begär

Tänk vad konstigt det är, helt plötsligt finns inte en fungerande glödlampa i hela huset. Tror inte det är nån mördare som klippt av nån kabel utan snarare beror problemet på gamla, dåliga och livsfarliga elledningar. Vilken lampa jag än försökt tända idag har sagt plopp och självklart finns bara såna där avlånga 15-wattslampor med smal fot hemma. Dom finns i mängder, man kan undra vad jag tänkt använda dom till?

Idag har jag varit ensam hemma hela förmiddagen, barnen fick äran att åka med en vän till badhuset, så jag har städat som en tok men ändå inte hunnit allt. Det kan förstås bero på att jag spenderat en avsevärd tid vid datorn samt vaxat och polerat vardagsrumsbordet, hur det nu fick högsta prioritet...
Jag får väl överlämna resten till min man, han brukar ju vara pigg på dammsugning och golvtork.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback