Sterilisering nästa vecka

Jag har superlimmat min pekfinger, lyckligtvis inte med nån annan finger eller kroppsdel, men det känns rätt skumt. Höll på att limma ihop tänderna först när jag skulle öppna tuben för jag bet av locket som hade fastnat. Vips så rann det en rännil av lim längs tänderna och läpparna, jag fick stå och spotta med munnen öppen flera minuter.

I tisdags fick min vän Linda en fin present, en bebis! Lilla Alicia kom ut, snabb som blixten, liten som en ärta. Men hemskt söt enligt dom lyckliga som sett underverket.
När jag pratade med henne (Linda alltså, inte Alicia) i telefon så fick jag knip i bebistarmen och ville genast skaffa två till, hur mysigt är det inte med en rosa som ligger och snusar? Kanske skulle vi kunna köpa en ny vagn...
Tre minuter senare ringde Martin, Lillan vrålade i bakgrunden så jag kunde knappt höra vad han sa och med ens ramlade jag ner i verkligheten. Lilla Sessan har haft hög feber i ett par dagar och var nu illröd i halsen och körtlarna på halsen stack ut som två bollar.
Martin fick åka till jourcentralen med henne och där visade det sig att hon hade halsfluss...
Passar ju jättebra, för imorn fyller Martin år och jag har bokat bord på restaurang och lyckats ordna så att barnen ska sova hos mormor och morfar.
Verkligen praktiskt, vi hade egentligen ingen lust alls att gå ut ensamma. Inte det minsta, det var ju inte så länge sen vi gjorde det.
Bara lite mer än ett år sen.

Kommentarer
Postat av: anki/barbakvinna

JÖSSES inte bara jag som brukar klanta mig jag limmade ihop bägge händerna av misstag en gång och fick hjälp av grannen tillslut men då var Linnea 1,5 år och förstod inte varför hon inte fick följa med. Kunde ju inte bära henne...

2007-07-29 @ 23:06:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/961

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback