Jack & Emilia

Jag gläntar lite på barnens dörr, mest för att höra dom små andetagen.
Luften är sval och hela rummet är uppfyllt av doften från små nyduschade kroppar. Svettiga, mjuka små kroppar fulla av sprall, spring och bus.
Lillans hår är vått av svett och klistrar sig på hennes kind, jag lägger det försiktigt bakom lilla örat istället. Hon snuttar intensivt på nappen och tar ett djupt andetag, min lilla prinsessa!
Hur kunde jag leva utan dig? Hur kunde mitt liv vara fullkomligt utan din närvaro?
Denna ljuvliga lilla dotter, en kopia av mig själv. Tänk att man kan ha sån tur, att få en pojke och en flicka, nu finns inget mer att önska.
Min stora pojke ligger utspridd i sängen ovanför sin lillasyster, armar och ben kors och tvärs. Hans mun är öppen och med ljudliga andetag letar han sig fram i drömmarnas värld. Slåss mot drakar, kör polisbil, släcker bränder, tömmer soptunnor och kanske till och med pussar en tjej?
Som vi längtade efter detta lilla barn!
Månad efter månad av tårar, men till slut fanns där ett litet blått streck!
Vi önskade hett och innerligt en liten pojke, han skulle heta Jack och vara ett riktigt litet busfrö med rödlätt hår i fina lockar.
Precis den lille pojken ligger nu och snusar i sin säng och jag undrar...
Var livet verkligen nånting utan honom?

Mina fina små som fyller mitt liv med glädje, svett och tårar!
Mina änglar som ger mig hårda kramar med korta armar, blöta pussar med smak, förklaringar till livets svåra och som alltid vaknar till en helt ny dag.  


Kommentarer
Postat av: AT

Jag gråter!!!!!! Skriv aldrig så fint igen utan att varna mig innan jag läser.... Love u

2007-07-30 @ 16:42:12
Postat av: Kramhilda

Underbart att läsa skulle vilja ha det så själv, Fasst våran tid kommer nog med skrig gap och små barna andetag som sussar och älskar sina päron
Kram sara

2007-08-20 @ 11:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback