Inbyggd solsensor

Här nedan ser ni en modern form av slavarbete, den manliga delen av min grannfamilj rensar rabatten under mammans hejarrop. Eller vad det nu kan va hon säger där hon sitter i stolen och tittar på när dom andra grejar...



Idag har ju solen lyst en hel del, barnen åkte till och med till badhuset, inte för att det varit speciellt varmt men man har ändå kunnat ana att sommaren varit här. 
Fram tills klockan kvart över tre i eftermiddags.
Jag var på väg till jobbet och cyklade gatan fram, hade kanske avverkat fem-sexhundra meter av mina fem km, när det blixtrar till och på en sekund är hela himlen blågrå. Jättedroppar slår ner runtomkring och jag börjar omvärdera mitt beslut att cykla. Snabbt som blixten (nja...) cyklar jag in vid ica-affären och tar skydd, hur ska jag nu ta mig till jobbet i tid? Fortsätta cykla är helt uteslutet då man inte ser fem meter fram på grund av regnet och åskan dundrar med rejäla smällar. Man kan ju faktiskt bli träffad av blixten och stendö.
Till slut löser sig mina problem då  Martin får låna Puddingens bil och kan köra mig till jobbet.
I samma ögonblick som jag stiger in i bilen spricker det upp igen och solen kommer fram, sen lyser den glatt
hela kvällen.
Inte en droppe regn.
Soljävel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback