Beach 2008

Det är konstigt, jag tränar och tränar flera gånger i veckan, allt för att bli stark och ha en frisk kropp men vad händer? Jag blir stelare och stelare för var dag som går. Jag har ont i ljumskarna, låren och höfterna, kan knappt lyfta benen och att resa sig är verkligen en bedrift. Känner mig som en gammal gnällkärring där jag kravlar runt i lägenheten och ojar mig, så fort Martin tar i mig så måste jag yla om hur ont det gör att kramas, masseras eller annat.
Igår kom jag på att det kanske kan bero på att jag aldrig strechat, jag har liksom  gått på med rodd-och crosstrainingmaskin samt dom flesta styrketräningsmaskinerna för fullt utan att töja det minsta efteråt.
Nu ikväll strechade jag alla muskler jag visste att jag har; fram-baksida lår, insida lår, höft, vad, överarm och bröstet och hade nån enfaldig tanke om att jag skulle bli mjukare och smidigare än nånsin förr. För mitt inre såg jag hur jag utan att pusta plockade upp alla leksaker från golvet, hur jag lätt som en plätt hoppade i och ur badkaret och mer eller mindre liknade en liten katt.
I verkligheten liknade jag antagligen Astor Kvarts - sjukiloskatten. Så fort jag steg innanför dörren kom barnen och ville kramas, jag böjde mig ner och kunde sen inte komma upp. Det isade och brändes i hela ryggslutet och jag fick ta spjärn mot Prinsen för att kunna resa mig igen, där satt jag sen på pallen och gnällde.
När barnen lagt sig försökte jag mig på att rulla ihop ryggen och sen rulla upp jättesakta, det gick sådär bra och jag fick ta stöd mot toadörren men efter ett par gånger kändes det lite lättare. Antar att jag knappt kommer kunna komma ur sängen imorgon bitti, kanske kan jag gå i förtidspension?
Angelicas tips för hur man kunde avhjälpa smärtan var att kräva massage av min kära make, problemet är bara att han är på julbord och jag kommer säkert inte vara så sugen på massage när han behagar komma hem inatt.

Kommentarer
Postat av: mannen

Men lilla gumman .. jag antog att du va sjukvårdsutbildad och visste att när man anstränger muskeln så drar den ihop sig, ojoj, det e ju bra om man lämnar tillbaks grejjerna som dom va innan. eller???
Men om du bara hade fråget mig om jag ville komma hem o massera dig så hade jag givetvis gjort det.
förästen så har jag hittat ett stavfel..:-)

2007-12-18 @ 22:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback