Förd bakom ljuset

Jag har blivit grundlurad. Av en krukväxt. Helt och hållet dragen vid näsan skulle man kunna säga.
Köpte två snygga växter när vi gjort om i vardagsrummet, såna där med många stora blad, blanka och tjocka, som sitter på en slags stam. Eftersom bladen var så tjocka så tänkte jag - botanist som jag är - att dom vill nog inte ha så mycket vatten. Men lite ville dom väl ändå ha?
Detta var för två-tre månader sen och blommorna har sett exakt likadana ut hela tiden, inga gula blad, inga hängande grenar, inget. Tills igår då det plötsligt sa "plopp" när jag passerade tvn. Växten hade gått av och bara fallit ner på tv-bänken, med gröna blad och allt.
Tydligen har botanisten i mig vattnat lite väl mycket för stammen var helt mjuk och brungul.
Sorgen är helt outhärdlig, nu står det bara en tom kruka på min fina bänk och känner jag mig själv så lär den förbli tom i flera veckor.


Kommentarer
Postat av: Kramhilda

Beklagar sogrgen med din blomma. Jag vet smärtan kan vara outhärdlig ibland men efter regn kommer sol så håll ut kämpa på...

2007-08-26 @ 15:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback